Luk
Fragt 39,- DKK Fri fragt over 750,- DKK Egen sy- og trykafdeling Sikker betaling

Nyt på Hejco

Velkommen til at læse de seneste pressemeddelelser fra os.

” I den "store" verden er vi en lille virksomhed, men vi kan påvirke og gøre en forskel, det er jeg overbevist om”

8 okt 2019

Virksomheder vil ikke overleve i fremtiden uden klarhed om, hvor de står over for disse spørgsmål" – Emma Ivarsson, produktchef Hejco.

For at kunne gøre en reel forskel skal vi arbejde med flere forskellige initiativer på forskellige niveauer på samme tid” – Emma Ivarsson, produktchef Hejco.

 

Emma Ivarsson har arbejdet som produktchef hos Hejco i cirka 1,5 år, men har arbejdet inden for tekstil og mode i over 20 år - inklusiv som indkøber hos H&M og forretningsudviklere hos små og mellemstore tekstilvirksomheder i mange år. Med sin lange erfaring og værdidrevne måde at arbejde på er hun en af de mennesker, der har skubbet Hejcos bæredygtighedsarbejde fremad, helt i overensstemmelse med deres vigtigste retningslinje: at bekymrer sig.

– Denne værdi gennemsyrer virkelig alle medarbejdere og alt hvad vi gør. Det er vigtigt for alle, at vi fortsætter med at arbejde aktivt med bæredygtigheds-, miljø- og klimaspørgsmål, og her er produktet en stor del af helheden, siger Emma.

 

En af hendes første opgaver var derfor at opbygge et produktteam, der kunne imødekomme kunden og forstå deres behov hurtigere både med hensyn til design, nye alternative materialer og en effektiv produktudviklingsproces.

- Selvfølgelig handler det meget om at vælge materialer af god kvalitet, så tøjet holder i lang tid. Det handler også om at informere vores kunder om, hvordan de bedst tager sig af deres tøj, at forklare hvorfor vi er nødt til at bruge miljøvenlige eller alternative materialer, og have en dialog omkring det med dem. For hvert lille trin tælles, og vi vil fortsat gøre vores bedste for at få fremskridt med disse spørgsmål, fortsætter hun.

De har derfor begyndt rejsen mod deres globale bæredygtighedsmål, hvor de i 2025 skal have udskiftet al bomuld til organisk bomuld, al polyester til genanvendt polyester og kortlagt hvor og hvordan de producerer for at sikre, at produktion af stof og produktion af tøj finder sted på samme kontinent.

­– Virksomheder vil ikke overleve i fremtiden uden klarhed om, hvor de står over for disse spørgsmål, siger Emma.

Hun fortsætter derefter med at fortælle om vigtigheden af at tage et cirkulært ansvar for deres produkter fra designstadiet til slutfasen, selv efter hundredtusindvis af tøj er sendt til kunder rundt om i Europa. Det betyder blandt andet, at Hejcos kunder kan give deres tøj et nyt liv.

Dette har resulteret i et koncept, de kalder Re: Hejco, hvor kunden let kan sende tilbage gammelt arbejdstøj i stedet for at smide dem væk. Tøjet sorteres derefter for at finde den bedst mulige måde for hvert stykke tøj kan blive brugt igen.

- De meste af vores tøj bruges i mange år takket være vores høje kvalitet. Derefter kunne en kjole f.eks omformes til en bluse eller lignende. Men tøjet kan også genbruges som nye tekstilfibre eller i velgørenhed, siger Emma.

Men Hejco nøjes ikke med det. De påtager sig også et større ansvar med et mål om nul-tolerance for luftfragt og et mål om at holde en god balance på deres lagerniveauer.

– For virkelig at gøre en forskel skal vi arbejde med flere forskellige initiativer på forskellige niveauer på samme tid. Selvom vi er et lille firma, er jeg helt overbevist om, at vi kan påvirke rigtig meget, men så er det vigtigt at få alle med i virksomheden, siger hun.

For at involvere og engagere alle medarbejdere velkommes alle forslag, der kan forbedre vores daglige drift. Noget som har resulteret i at altid slukke lyset når man forlader et rum, og cyckler man kan låne i   arbejdstiden.

- Vi har bestemt ingen mangel på ting at gøre, når det kommer til bæredygtighed. Men det føles som en selvfølge, da det også giver sikkerhed for vores kunder. Og vores kunde er den vigtigste ting, vi har. Derfor er vi her i dag, og det er for dem, vi ønsker at levere de bedste produkter, vi kan, samtidig med at vi sikrer, at vi bidrager til en bedre planet med mindst mulig fodaftryk, ”afslutter Emma.

Tre ting man ikke ved om dig:

  1. Jeg løber meget mere end hvad folk tror. Det er min egentid.
  2. Jeg lytter altid til forskellige forretnings-podcasts på vej til arbejde.
  3. Jeg nyder at læse kogebøger, næsten hver dag, og jeg elsker at lave mad, men jeg følger sjældent opskrifter

Hejco flytter og styrker sin position på markedet

1 okt 2019

- Vi vil lave det bedste arbejdstøj til alle i sundhedsområdet. De mennesker, der hver dag sørge for, at andre har det godt. For os er det vigtigt, at de har behageligt, praktisk og stilfuldt arbejdstøj.

Helen Landerborn, administrerende direktør for Hejco, fortæller med stort engagement om vigtigheden af aldrig at miste fokus på virksomhedens virkelige kunder - alle dem, der arbejder inden for sundhedsvæsnet.

– Måske gør vi aftalen med indkøberen, men det er ikke han eller hun, der bærer vores tøj på arbejdet. Det gør sygeplejersken, rengøringsmedarbejderen og sosuassistenterne. Det er for dem, at tøjet skal passe.

 

Hejco har i løbet af ni måneder flyttet til et nyt kontor midt i Borås, opdateret sit logo og rekrutteret en ny administrerende direktør. Helen Landerborn er kommet fra rollen som CPO på Nelly.com og har tidligere arbejdet hos Lindex, Hemtex og Gina Tricot, så hendes kundskab om vigtigheden af at forstå og være tydelig for hendes målgruppe er stor. En vigtig viden i Hejcos fokus på sunhedsvæsnet

-Vi har altid været stor på sundhedsvæsnet og det har været et specialområde for Hejco siden starten i 1954. Nu tager vi dog et tydligere greb om plejesektoren, selvom vi selvfølgelig fortsætter med at sælge til andre industrier. Vores tøj, som f.eks er til rengøringspersonale og cateringpersonale, fungerer lige så godt for andre kunder. Men vi er nødt til at beslutte, hvem vores primære målgruppe er.

Flytningen og det opdaterede logo er også vigtigt for Hejcos positionering som et værdidrevet mærke med den mission at tilbyde det bedste arbejdstøj til alle sundhedsarbejdere.

- Før delte vi lokaler med Fristads, som også hører til Fristads Kansas Group. Med flytningen til nye lokaler har vi også fået muligheden for at styrke mærkets identitet. Nu føler både vi og alle, der besøger os, at vi er Hejco, siger Helen Landerborn.

 

Helen taler også om vigtigheden af at være på forkant med hensyn til at forstå behovene i sundhedsområdet. Naturligvis baseret på tøjets funktioner, således at nogle farver kan passe bedre mod en patientgruppe end andre, eller at en lomme skal sidde på en speciel måde for  at den ikke er  i vejen, men også hvad angår e-handel og digitalisering.

- Hejcos e-handel vokser meget hurtigt, og i dag sender vi produkter både i Sverige og til udlandet. Det er selvfølgelig vigtigt, at kunderne kan shoppe, hvor og hvornår de vil.

Med flere og flere private aktører på markedet øger behovet for et bredt sortiment. Man vil være i stand til at skille sig ud fra sine konkurrenter gennem arbejdstøj med mærkets profil. Selv den yngre generation indtræden på arbejdsmarkedet påvirker Hejco.
- De yngre mennesker, der er ansat i sundhedsvæsnet, har andre krav end den plejesektor som vi måske er vant til. Det gælder naturligvis både udseendet og pasform, men også spørgsmål om produktion og bæredygtighed.

Hejco er langt foran med hensyn til bæredygtighed og socialt ansvar. Det løfte, de giver deres kunder - vi bekymrer os om dem som bekymrer sig om andre - gælder også for produktion og leverandører. De har også lanceret konceptet Re: Hejco, hvor de opfordrer deres kunder til at sende tilbage gammelt arbejdstøj. Tøj som Hejco sammen med deres samarbejdspartner giver et andet liv gennem genbrug, redesign eller opdatering.

- Dette er vigtige spørgsmål for os alle. Men aller vigtigst er, når Elin, Ali eller Josefin går til deres arbejde på hospitalet, sundhedscenteret eller tandlægen og tager deres arbejdstøj på, skal de føle, at vi forstår dem, konkluderer Helen Landerborn.

Re:Hejco

Borås 12 juni 2019

Hvert år designer,  producerer og sender vi hundredetusinder af produkter ud fra vores lager til alle vores kunder. Produkter der er lavet med en masse kærlighed og engagement for, at gøre hver dag på arbejde lidt lettere for dem, der bærer dem.  Denne process har desværre haft indflydelse på miljøet. Nu vil vi tage ansvar og gøre det muligt for disse produkter, at få en ny chance.

- Vi vil tage ett stort bæredygtighedsansvar i produktionen fra idé til produkt og valg af materiale og vil desuden give vores kunder mulighed for, at være med til dette. Med Re:Hejco kan vi nu tage et cirkulært ansvar, siger Emma Ivarsson Product Manager på Hejco.

En øget efterspørgsel fra vores kunder og viljen til, at tage ansvar i hele kæden er baggrunden til, at Hejco udviklede konceptet Re:Hejco. Det muliggører for kunden, at enkelt kunne sende sit slidte og brugte arbejdstøj retur istedet for, at smide det ud. Derefter sorteres produkterne for, at finde den bedst mulige løsning hvorpå hvert enkelt produkt kan genanvendes. 

- De fleste af vores produkter anvendes i vældigt mange år på grund af sin høje kvalitet. Derefter skal en arbejdskjole f.eks kunne få et nyt design og blive til en bluse eller lignende, siger Emma Ivarsson. 

Tøjet kan genbruges på en række forskellige måder - eksempelvis som nye textilfibre, ny-designede produkter eller indenfor velgørenhed. Det har selvfølgelig sine fordel, at Hejco har hovedkontor i Sveriges textilmekka Borås. Her har vi en række samarbejde med de bedste i branchen i fohrold til dette tema, som Korallen AB, Re:textile, Borås Science Pars og Textile Fashion Center. 

­– At give tøj et længre liv er en af de største indsatser, som hvert enkelt menneske kan gøre for miljøet. Et produkt som anvendes blot tre gange længre tid end det gør i dag kan mindske miljøpåvirkningen med 65 procent. Vi vil gøre det nemt for vores kunder, at bidrage til dette. Og med kvaliteteten på vores tøj er vi helt overbevist om, at de kan få en meget længre livscyklus end de allerede har i dag, siger Helen Landerborn, Managing Director på Hejco. 

Indsatsen er en del af Hejcos overbevisende bæredygtighedsarbejde, som bland andet indebærer udlejning af arabejdstøj, forenklet returflow og et mere miljøvenligt materialevalg såsom organisk bomuld og genbrugt polyester.

Kontakt Hejco:

Emma Ivarsson, Product Manager,  emma.ivarsson@hejco.com, +46 70-733 30 84

Helen Landerborn, Managing Director, helen.landerborn@hejco.com, +46 70-080 77 82

 

Hejco er nu guldpartner hos Göteborgs Stadsmission

På Hejco er vi stolte over, at kunne være med til, at støtte Göteborgs Stadsmission i deres arbejde om, at hjælpe mennesker, som lever i udsatte situationer. Dette ligger helt i linje med, at vores værdier er, at vi ska tage os af dem, som tager sig af andre. 

Göteborgs Stadsmission er dagligt i kontakt med mennesker, som lever under svære forhold og, som behøver støtte og hjælp enten via en akut indsats eller ved, at påbegynde en langsigtig forandringsprocess. Her tilbydes støtte til børnefamilier, stresshåndteringskurser til unge voksne, vejledningssamtaler og et ordentligt måltid, samt meget meget andet. 

 

"Vi er så glade for vores samarbejde med Göteborgs Stadsmission, en organisation som virkelig hjælper mennesker i nød. At vi som virksomhed kan hjælpe til med frivilligt arbejde, donering af tøj og andre resurser ser vi, som en selvfølge for, at skabe et samfund hvor ingen er udenfor, siger Sofia Wackling, Marketingchef på Hejco. 

"Hejcos engagement og genuine vilje i at støtte mennesker i svære situationer betyder meget. Takket være vores fantastiske virksomheds-venner får vi bedre og bedre forudsætninger i vores fortsatte arbejde, så tak for, at i gør en forskel!" siger Jennie Elheim, ansvarlig for virksomhedssamarbejde på Göteborgs Stadsmission.

Plogga med Hejco

På Hejco tager vi hånd om dem, som tager hånd om andre. Det gør vi blandt andet ved, at producere holdbart og behageligt arbejdstøj, som skal bidrage til, at gøre din arbejdsdag lidt bedre. 

Men vores mission "We care" er så meget mere end bare ovenstående. Vi gør også vores ypperste i, at tage hånd om miljøet omkring os og det er her hvor Plogga kommer ind i billedet. 

Under 2017 påbegyndte Hejco sit spændende samarbejde med Plogga og fortsætter dette samarbejde både 2018 og 2019. Ordet "Plogga" kommer af ordet jogga og plocka-skräp, som på svensk betyder jogge og samle skrald. En perfekt kombination hvor man jogger og samler skrald i naturen - passer på både naturen og kroppen. Det er jo super nemt, at samle skrald op, når man er ude på en løbe- eller gåtur og smide det i den nærmeste skraldespand istedet for, at det skal ligge i naturen. 

Plogga til frokost

Vores engagement omkring Plogga konceptet indebærer, at vi intert sammen tager på en "Plogga- frokost" hvor vi jogger rundt og samler skrald op inden vi spiser frokost. Dette behøver ikke, at tage flere timer. 

 

  • Det er en ”win-win” aktivitet för både medarbejdere og miljøet. Man får strukket benene og syre til hjernen inden man arbejder videre. 
  • Vi tror at både medarbejderne og virksomheden, samt miljøet vinder på dette, siger Sofia Wackling Marketingchef på Hejco.
  • Plogga konceptet passer perfekt i forhold til Hejco's værdier og vi medvirker i, at bidrage til en renere natur, sundere mennesker og gør en forskel for både miljøet og individdet. 
    Læs mere her

Familier med kræftramte børn

Hejco har de seneste år været med til, at støtte et fantastisk formål; Familier med kræftramte børn. 

Denne hjælpeorganisation støtter familier med kræftramte børn ved blandt andet, at afholde aktiviteter, hvor medlemerne kan mødes under trygge forhold og udveklse erfaringer. Lyspunkter i en tilværelse, som i lange perioder kan være yderst vanskelig. 

" Jeres støtte muliggør lyspunkterne, Mange tak" Kurt Hansen.

Fragt 39,- DKK Fri fragt over 750,- DKK Egen sy- og trykafdeling Sikker betaling
Hejco | Fristads AB – Katrinedalsgatan 13 A, 504 51 Borås, Sweden | Org.nr. 556023-8486
Desktopvisning | Skift til Mobilvisning