Luk
Fragt 39,- DKK Fri fragt over 750,- DKK Egen sy- og trykafdeling Sikker betaling

Vilkår Hejco Danmark

Salgs- og leveringsbetingelser for private forbrugere på Hejco webshop

SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.hejco.dk eller www.hejcoshop.com

www.hejco.dk ejes af:
Kansas A/S
CVR-nr. 11987273
Blangstedgårdsvej 66
5220 Odense SØ                 
Telefon: +45 35 37 77 00
Fax: +45 7010 7076
E-mail: info@hejco.dk

Aftaler indgås på dansk.
Disse handels- og leveringsbetingelser gælder kun for private forbrugere, der handler via www.hejco.dk.

Betaling og levering

Vi modtager, startende fra september 2017, betaling med Visa, og MasterCard. Vi opkræver ikke gebyr for betaling med kort.
Beløbet trækkes først, når varen afsendes.
Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.
Priserne er angivet i danske kroner. Ordrer på under kr. 750,- bestilt online pålægges et fragtgebyr på kr. 39,-. Gebyret tilføjes ordren og betales samtidig med varerne. Gebyret vil fremgå af ordrebekræftelsen, som du modtager pr. e-mail. Online køb over kr. 750,- ekspederes og sendes gebyrfrit.

Vi leverer varen 2-5 hverdage dage efter dit køb.
Vi leverer varerne med PostNord til nærmeste pakkebox.
Vi leverer til danske adresser.

Fortrydelses– og returret

Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere partier eller dele løber fortrydelsesfristen fra du, eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får det sidste parti eller den sidste del i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Sådan anvender du fortrydelsesretten

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev, en e-mail eller en fax, hvor du oplyser, at du fortryder til:

Hejco
Kansas A/S
Blangstedgårdsvej 66
5220 Odense SØ

Telefon: +45 35 37 77 00 (man-tors. kl. 8.00-16.00 og fredag kl. 8.00-15.00)
Fax: +45 7010 7076

E-mail: info@hejco.dk

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

Hvis du fortryder, kan du benytte lovens standardfortrydelsesformular på nedenstående link, eller som er gengivet sidst i disse salgs- og leveringsbetingelser, men det er ikke obligatorisk. Hvis du gør det, kvitterer vi straks pr. mail for modtagelse af din fortrydelse.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=160666#Bil3

Du kan også udfylde og indsende fortrydelsesformularen eller en hvilken som helst anden utvetydig meddelelse om, at du fortryder på vores hjemmeside http://hejco.dk/kontakt. Hvis du gør det, kvitterer vi straks pr. mail for modtagelse af din fortrydelse. Ved returnering skal der altid vedlægges en kopi af følgeseddel/ faktura i pakken og vi beder dig oplyse om årsagen, men det er ikke et krav. Send pakken med almindelig brevpost eller pakkepost – ikke pr. postopkrævning.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Du bestemmer selv, om du vil bytte varen eller have pengene tilbage.
Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.
Du skal selv betale for returnering af varen.

Tilbagebetaling af pengene

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, på varens værdi. Vi refunderer ikke eventuelle leveringsomkostninger.
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug eller vaske den. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.

Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den – fx en materiale- eller fabrikationsfejl – finder købelovens regler anvendelse.
Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os på info@hejco.dk eller til kundeservice på telefon: +45 35 37 77 00. (man-tors. kl. 8.00-16.00 og fredag kl. 8.00-15.00)

Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Hvis reklamationen er berettiget, og manglen ikke kan afhjælpes uden tilbage-sendelse af varen, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@hejco.dk

Persondata/Integrity Policy

Kansas A/S er ansvarlig for behandlingen af den personlige data, du giver os som kunde. Laes mer på vor Integritetspolicy

Fragt 39,- DKK Fri fragt over 750,- DKK Egen sy- og trykafdeling Sikker betaling
Kansas A/S / Hejco – Blangstedgårdsvej 66, 5220 Odense SØ, Danmark | CVR 11987273
Desktopvisning | Skift til Mobilvisning